El passat dimecres 24 de gener de 2018, alguns alumnes de 4t d’ESO de Matemàtiques Acadèmiques vàrem fer una volta pel nostre institut amb la idea de mesurar alguns dels seus pendents.
Després de fer equips i repartir les feines que faria cada membre, vàrem sortir a mesurar quatre pendents: els dos trams d’escala d’accés al primer pis, la rampeta de l’entrada a l’edifici i l’escala exterior antiincendis del pavelló de gimnàstica. Cada equip va mesurar un pendent i posteriorment va comprovar el pendent d’un altre equip.
Durant aquesta experiència varen sorgir algunes interessants qüestions matemàtiques:
“Quina precisió hem de fer servir quan mesuram?”
“Quin error es comet en cada cas?”
“Es pot mesurar un pendent fent servir triangles semblants més petits per no haver d’estirar vàries vegades el metre?” (molt bona idea, Jaume, el pendent no depèn dels punts triats!)
“Si el pendent es molt inclinat (o no hi ha espai suficient), és millor fer una rampa o unes escales?”